مدیر عامل سازمان تاکسیرانی

سهراب راستگو

سامانه ارسال شکایات

پیوند ها

ارتباط با ما

برای ارتباط با ما از فرم آنلاین استفاده نمایید

آزمون شهر شناسي

سوخت تاکسی تلفنیها

مزایده ها و مناقصه ها

تصویر روز

اطلاعیه ها

وضعیت آب و هوا

نرم افزار آژانس ها

نوروز

       

مقالات

عملکرد شش ماهه اول 1390

آمار اقدامات صورت پذيرفته در شش ماهه ي اول سال 1390 توسط واحد هاي سازمان تاکسیرانی رشت

 

دبيرخانه كميته انضباطي :

رديف

عنوان

تعداد

1

تعداد كل جلسات برگزار شده كميته انضباطي

82

2

تعداد كل پرونده هاي مطرح شده در كميته انضباطي

431

3

تعداد پرونده هاي مديران تاكسي تلفني مطرح شده

4

4

تعداد پرونده هاي رانندگان تاكسي تلفني مطرح شده

30

5

تعداد پرونده هاي رانندگان كمكي تاكسي مطرح شده

10

6

تعداد پرونده هاي رانندگان تاكسي بيسيم مطرح شده

28

7

تعداد پرونده هاي رانندگان تاكسي شهري مطرح شده

353

8

برگزاري جلسات آموزشي براي بازرسان افتخاري وبازرسان سازمان

29

9

بهره برداري از سامانه تلفن گویا  - ايميل سازمان – سايت سازمان – پيام كوتاه از طريق تلفن همراه و ارتقاء نرم افزار پیام کوتاه تحت وب با قابلیت ارسال پیامک در مدت کوتاه و دریافت گزارشات و شکایات كتبي با مراجعات حضوري به دبيرخانه كميته انضباطي و كيوسك تاكسيراني رشت برای طرح شكايات و نظرات و پيشنهادات شهروندان شهر رشت و پخش اطلاعیه در خصوص شروع بهره برداری از امکانات فوق .

10000

10

پيگيري نصب تاکسیمتر بر روی خودروهاي تاکسیهای تلفني و پيمانكاران

32

11

شناسائي و معرفي  بازرس افتخاري و صدور كارت شناسائي

35

12

بازرسي از مكان پيمانكاران و ایستگاههای تعرفه شده و سرکشی از رانندگان فعال جهت بررسي مشكلات و رفع حتي الممكن آنها

18

13

بازرسي از مكان و جايگاههاي سوخت CNGو نحوه ي توزيع و سوختگيري رانندگان تاكسي و بررسي مشكلات در ارتباط با آن

21

14

مكاتبات در سطح شهر و استان در ارتباط با پیگیریهای انجام پذیرفته در ارتباط با نحوه ي ابطال و جايگزيني سوخت خودروهاي تاكسي تلفني و پيگيري در سطح كشور از طریق ستاد محترم سوخت کشور و شركت پالايش نفت و توسعه ي ناجي .

 

15

پيگيري گاز سوز نمودن خودروهاي تاكسي تلفني با توجه به آخرين مهلت ثبت نام در سايت و بهره گيري از آن و گزارش در خصوص باقیمانده خودروهای تاکسی تلفنی که موفق به ورود در سایت گازسوز نمودن نشده اند .

 

16

پيگيري جهت راه اندازي و ساخت ايميل براي پروانه داران شركتهاي حمل و نقل ( تاكسي تلفني ) و پيمانكاران و رانندگان تحت پوشش و رانندگان تاكسي جهت ارتباط با سازمان تاكسيراني در خصوص بیان مشکلات و پیشنهادات و سایر موارد ارتباطی .

 

17

پیگیری برخورد با مسافربرهای شخصی غیر قانونی از طریق ارائه ی آموزش به رانندگان تاکسی در خصوص فرهنگ سازی دربین خانواده های خود و دوستان و آشنایان و شهروندان گرامی در کسب اطلاعات لازم از بهره گیری در سیستم حمل و نقل عمومی و مزایای استفاده از آن و تبعات منفی استفاده از وسائط نقلیه غیر .

 

18

شروع مرحله ی اول جهت شناسائی بازرسان افتخاری از بین شهروندان و دریافت مدارک لازم جهت صدور کارت بازرس افتخاری برای آنان .

 

19

تشکیل کلاسهای آموزشی برای آندسته از رانندگانی که مرتکب تخلف در مرحله ی اول گردیده اند قبل زا تشکیل جلسه کمیته انضباطی جهت پیشگیری از وقوع تخلفات در آتی

 

 

·     آمار تخلفات :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

امتناع از حمل مسافر و پياده نمودن مسافر قبل از رسيدن به مقصد

17

2

درخواست و دريافت كرايه اضافي  از مسافران

56

3

سوار نمودن مسافر دربستي در پيك ترافيك

4

4

عدم تحويل اشياي جا مانده در تاكسي به صاحبان اصلي

2

5

عدم رعايت قوانين و مقررات و عدم توجه به تذكرات بازرسان

102

6

عدم رعايت شئون اسلامي و اجتماعي در برخورد با شهروندان

175

7

عدم فعاليت رانندگان تاكسي تلفني و شركتهاي حمل و نقل

40

8

عدم نصب قاب و سازه ي شناسائي رانندگان تاكسي

18

9

عدم فعاليت و عدم همكاري پروانه داران تاكسي تلفني

4

10

نداشتن بغل نويسي و آرم تاكسيراني بر ررو تاكسي

3

11

نداشتن مدارك شناسائي راننده

2

12

فعاليت در مسيري غير از بغل نويسي

2

13

واگذاري تاكسي به افراد غير و فاقد شرايط

15

 

·     ميزان جرايم آراي صادره :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

پرداخت جريمه ريالي

213

2

توقف تاكسي در پاركينگ براي مدت معين

49

3

تعليق توقف تاكسي

3

4

برگزاري آزمون تعهدات ثبتي رانندگان تاكسي

6

5

استعلام مجدد از مراكز پزشكي و آزمايشات

3

6

برائت رانندگان بدليل موجه نبودن شكايات و گزارشات

41

7

موكول شدن راي پرونده به جلسات آتي

3

8

ابطال پروانه بهره برداري شركتهاي حمل و نقل عمومي مسافر

4

9

ابطال پروانه و كارت شهري راننده تاكسي

1

10

ابطال كارت سوخت رانندگان تاكسي تلفني و جايگزيني

37

11

تعليق ابطال كارت شهري راننده تاكسي

2

 

·     واحد رايانه و انفورماتيك :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

ایجاد سامانه تاكسيراني به شكل و ساختار جديد و سایت کامپیوتری برای کسب آمار و اطلاعات دقیق از رانندگان تحت پوشش جهت راه اندازي امور مربوطه .

 

2

ثبت نام جديد طرح نوسازي براي تاكسيهاي فرسوده

895

3

حذف ثبت نام قديم طرح نوسازي براي تاكسيهاي فرسوده

386

4

پيگيري سامانه ي سوخت كه از اواخر سال 1389 بدليل مشخص نبودن متولي بصورت غير فعال بوده

293

5

پيگيري ثبت نام متقاضيان طرح بار وانجام مراحل اداري اوليه

1690

6

پيگيري طرح سيستم اتوماسيون اداري و نصب آن جهت بهره وري بيشتر با همكاري پارك علم و فن آوري تهران و با هماهنگي اتحاديه تاكسيرانيهاي شهري كشور .

 

7

پيگيري امور مربوط به باقيمانده ي مسافربرهاي شخصي ساماندهي شده

82

8

تغییر رنگ خودروهای مسافربر شخصی مدل بالا و تبدیل آنها به تاکسی طبق دستور اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور

4

9

شركت در جلسات نسبت به  ارائه ي راهكارهاي مناسب جهت اجرائي شدن طرح نوسازي تاكسي با هماهنگي مديريت بانكهاي عامل صادرات استان گيلان .

4

10

ثبت نام طرح توسعه تاكسي برابر خودروهاي موجد اعم از ون – سمند و پژو 405 .

34

11

پيگيري و برطرف نمودن مشكلان پروگرام تاكسيمتر هاي خودروهاي تاكسي تلفني و پيمانكاران

53

12

پيگيري و رفع مشكل  متقاضي كه بدليل حذف خودروي پرايد از سيستم تاكسي موفق به دريافت تاكسي نشده بودند .

39

13

پيگيري دريافت پول اسقاط خودرو متقاضياني كه از طرح انصراف داده و انجام مكاتبات مربوطه

12

14

اطلاع رساني به رانندگان تاكسي از قوانين و مقررات مربوطه بصورت درج خبر در سايت سازمان تاكسيراني رشت .

9

15

آغاز طرح آموزش رانندگان تاكسي از طريق سايت سازمان تاكسيراني رشت و در وحله اول طرز استفاده و بهره برداري از آن و آموزشهاي اوليه ي لازم در اين خصوص .

 

16

پيگيري تكميل ثبت نام رانندگان تاكسي در سايت سازمان تاكسيراني رشت و تشويق آنان جهت استفاده بهينه از مفاد ارائه شده در سایت .

 

17

راه اندازی و تکمیل شبکه ای رایانه های سازمان

 

18

نصب آنتی ویروس تحت شبکه جهت بهره برداری لازم

18

19

پیگیری امور مربوط به تصویب طرح ITSو طرحهای GPSو AVL

 

20

پیگیری امور مربوط به نصب تاکسیمتر بر روی کلیه ی تاکسیهای تحت پوشش

 

21

ارتقاء سیستم های رایانه ای موجود در شبکه ای سازمان .

 

22

پیگیری عدم نصب تاکسیمتر بر روی خودروهای تاکسی تلفنی و پیمانکاران

5

 

·     واحد امور اداري :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

ايجاد امكان شركت در كلاسهاي آموزش ترافيك و حمل و نقل براي رانندگان تاكسي در چهار مرحله

250

2

ايجاد امكان شركت در كلاسهاي آموزشي ترافيك و حمل و نقل براي كارمندان مرتبط در چهار مرحله

4

3

راه اندازي مجدد ساعت كارت خوان جهت ورود و خروج كاركنان سازمان تاكسيراني رشت از اول سال 1390 و بهره برداری بهینه از آن  .

 

4

جمع آوري آمار عملكرد سازمان در كليه ي واحدها بصورت روزانه و ماهانه جهت بهره برداریهای لازم در تصمیم گیریها و بر طرف نمودن نقاط ضعف و شناخت نقاط قوت سازمان برای برنامه ریزیهای لازم .

 

5

بررسی مشکلات و معضلات قشر زحمت کش تاکسیرانی از حیث میزان درآمد پایدار-میزان مصرف و استهلاک خودرو - تامین اجتماعی و .... با هماهنگي تعاوني محترم تاكسيراني و اخذ برآورد های واقعی از کارشناسان عرصه حمل و نقل برای نیل به اعتدال قیمت ها (تعرفه ها) و پيشنهاد و ارسال آن به منابع تصمیم گیری جهت افزايش نرخ كرايه ها كه پس از تصويب و گذراندن مراحل قانوني جهت اجراء ابلاغ گردد كه پيشنهاد و طرح افزايش كرايه ها كه در يك بازه ي زماني سه ماهه و فعاليت مستمر و بررسي و تحقيق علمي و عملي انجام پذيرفته است

 

6

مطالعه و بررسی مزیت بخش خصوصی در فعالیتهای سیستم حمل و نقل عمومی (تاکسیرانی ) و سيستم هوشمند ITSمنجمله بررسي طرحهاي GPSو  AVL.

 

7

پیگیری و شرکت در جلسات کارگروه ماده 18 جهت ساماندهی سرویس مدارس شهر رشت

 

8

پیشنهاد مجدد افزایش نرخ کرایه تاکسی و تاکسی تلفنی بر اساس مستندات موجود نسبت به افزایش نرخ کرایه سایر شهرها

 

 

·     واحد بازرسي : 

 

رديف

عنوان

تعداد

1

ساماندهی خطوط تاكسيراني شهر رشت بطوريكه براي ايستگاههاي تاكسي كه فاقد مجوز بوده درخواست صدور مجوز از مراجع ذيصلاح گرديد

 

2

درخواست جهت بررسي خطوط براي طرح در كارگروه

18

3

سامان دهی و توزیع مناسب ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر رشت بر اساس آمارهاي ارائه شده و تطبيق آماري .

 

4

جلسات متعدد کاری با طراحان شهری خصوصا مدیریت حمل ونقل عمومی جهت پیدا نمودن راهکارهایی برای تسهیل در رفت و آمد روان.

 

5

صدور اخطاريه براي رانندگان تاكسي جهت حضور در بازرسي سازمان و پاسخگوئي در خصوص موارد پيش آمده

401

6

تعداد  بازرسي از ايستگاههاي تاكسي سطح شهر رشت

121

7

بازرسيهاي عمومي و طرحهاي ضربتي

35

 

·     واحد تاكسي تلفني :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

تعداد تاكسي تلفني داراي پروانه بهره برداري

106

2

تعداد رانندگاني كه داراي كارت شهري ميباشند

1163

3

تعداد رانندگاني كه در شرف دريافت كارت شهري ميباشند

10

4

تعداد رانندگاني كه در شركت تاكسي گيلان بيسيم ( 133 ) مشغول فعاليت ميباشند

146

5

تعداد رانندگاني كه در شركت سيمرغ زرين كوثر ( 1800 ) مشغول فعاليت ميباشند

58

6

تعداد خودروهاي شخصي كه با تغيير رنگ بصورت زرد خورشيدي و پلاك تاكسي مشغول فعاليت در تاكسي تلفني ها هستند

254

7

تعداد خودروهاي شخصي كه با تغيير رنگ بصورت سبز فسفري و پلاك تاكسي مشغول فعاليت در تاكسي تلفني ها هستند

136

8

تعداد كل تاكسيهاي فعال در تاكسي تلفنيها

390

9

تعداد خودروهاي شخصي بنزيني فعال در تاكسي تلفنيها

486

10

تعداد خودروهاي شخصي دوگانه سوز فعال در تاكسي تلفنيها

287

11

تعداد خودروهاي شخصي داراي سهميه ي سوخت تاكسي تلفني فعال در تاكسي تلفنيها

483

12

تعداد خودروهاي شخصي فعال در تاكسي تلفنيها فاقد سهميه ي سوخت

290

13

تعداد بازرسي از واحد هاي تاكسي تلفني

97

14

تعداد تمديد كارت شهري رانندگان

283

15

تعداد تمديد پروانه بهره برداري مالكين تاكسي تلفني

12

16

متقاضی پروانه بهره برداری تاکسی تلفنی

612

17

متقاضی رانندگی در تاکسی تلفنی

46

 

·     واحد بايگاني : 

 

رديف

عنوان

تعداد

1

تعداد كل تاكسي

5892

2

تعداد كل رانندگان كمكي

1506

3

تعداد كل تاكسيهاي ون

193

4

تعداد مسافربرهاي شخصي – ويژه

1877

5

تعداد كل متقاضيان طرح بار

10170

6

تعداد كل متقاضيان پروانه بهره برداري تاكسي تلفني

25

7

تعداد كل پرونده هاي متقاضيان

20744

8

تعداد كل متقاضيان رانندگي تاكسي تلفني

35

9

آمار خودروهاي فعال در پيمانكاران سازمان

633

 

·     واحد دبیرخانه :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

تعداد نامه های وارد شده به سازمان

3410

2

تعداد نامه های صادر شده از سازمان

6408

3

نامه های پستی

372

4

نامه های ارجاعی

400

 

·     واحد صدور پروانه :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

تمدید کارت شهری

2214

2

تمدید پروانه بهره برداری

528

3

صدور کارت شهری جدید با پروانه ( مالک )

235

4

صدور کارت شهری جدید ( کمکی )

336

 

·     واحد پذیرش :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

مراجعین به سازمان جهت تشکیل پرونده

680

2

افراد معرفی شده به اداره محترم اماکن

377

3

معرفی به دفترخانه ها جهت انجام تعهدات

537

4

ارائه مدارک لازم جهت متقاضیان طرح بار جهت تشکیل پرونده

255

 

·     واحد ماشین نویسی :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

مراجعین جهت دریافت نامه های اداری

1090

2

ویرایش و نوشتن نامه های قرارداد رانندگان طرف قرارداد با سازمان و همچنین نوشتن و ویرایش قراردادهای پیمانکاران طرف قرارداد با سازمان تاکسیرانی رشت

30

3

نامه های اداری و صورتجلسات و دعوتنامه ها

900

4

تنظیمات و ارائه آمار 15 روزه و ماهانه سازمان

هر ماه

 

·     واحد انبار :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

گوشی های تحویل گرفته شده

20

2

گوشی های تحویل داده شده

13

3

اشیاء و لوازم تحویل گرفته شده

10

4

اشیاء و لوازم تحویل داده شده

3

 

·     واحد روابط عمومی :

 

رديف

عنوان

تعداد

1

نصب پرده و بنر تبلیغاتی بمناسبت اعیاد مختلف

 

2

بر پائی ایستگاه صلواتی در خرداد ماه بمناسبت ولادت حضرت فاطمه ( س ) و آزاد سازی خرمشهر و تولد حضرت امام خمینی ( ره )

 

3

خرید هدایاء بمناسبت قهرمانی تیم فوتبال چمنی سازمان تاکسیرانی رشت

 

4

فیلمبرداری و گرفتن عکس از جلسات متشکله در سازمان تاکسیرانی رشت

 

5

ارائه ی کارت شهر شادی

4500

6

تنظیمات سیستم کارت ساعت و ارائه گزارش ماهانه

هر ماه

7

ارسال پیامک بمناسبت ها